Všeobecné obchodní podmínky pro osobní přepravu BoardOne s.r.o.
1.Základní ustanovení
1.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky pro osobní přepravu BoardOne s.r.o. (dále jen „VOP“) se vztahují na nepravidelnou přepravu osob a jejich zavazadel zprostředkovanou BoardOne s.r.o., jako zprostředkovatelskou platformou.
1.2. Tyto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy o přepravě, uzavírané mezi společností BoardOne s.r.o., IČO09020586, se Francouzská 421/87, Zábrdovice, 602 00 Brno, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 116721 (dále jen „Společnost“ nebo „BoardOne“), klientem, kterým může být fyzická i právnická osoba (dále jen „Klient“) a dopravcem jako společností oprávněnou podnikat v osobní autodopravě (dále jen „Dopravce“).
1.3. Tyto VOP jsou zveřejněny na www.boardone.io.
2. Vznik a obsah smluvního vztahu
2.1. Smluvní vztah mezi Společností a Klientem vzniká uzavřením písemné Smlouvy o přepravě.
2.2. Klient poptává osobní přepravu prostřednictvím webových stránek www.boardone.io, které provozuje společnost BoardOne s.r.o. Společnost následně poptá partnerské dopravce, aby zajistili poptávku v daném termínu a za dohodnutou cenu.
2.3. Společnost odesílá Klientovi závaznou nabídku (dále jen „Nabídka“), která obsahuje předběžně stanovené podmínky nebo je upravena na základě poptávky. Nabídka obsahuje cenu, termín přepravy, počet osob, trasu a další podmínky přepravy.
2.4. Klient může Nabídku odsouhlasit, nebo žádat její doplnění či úpravu. Potvrzením Nabídky ze strany Klienta je uzavřen smluvní vztah.
2.5. Potvrzením Nabídky Klient výslovně souhlasí s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.
2.6. Smlouva o přepravě Společnosti obsahuje zejména označení smluvních stran, vymezení přepravy, především termín přepravy, trasu, cílové místo přepravy a příp. místo návratu, uvedení všech služeb, které jsou doplňkem přepravy a do ceny přepravy zahrnuty, cenu přepravy včetně sjednaných termínů splatnosti a výši případných sjednaných jednotlivých záloh. Obsah Smlouvy o přepravě je určen rovněž těmito VOP, případně i Zvláštními podmínkami přiloženými ke Smlouvě o přepravě.
2.7. Jsou-li ve Smlouvě o přepravě sjednány podmínky odlišné od těchto VOP, mají odchylná ujednání takové smlouvy přednost před zněním těchto VOP.
2.8. Klient má nárok na účast na přepravě pouze v případě, že před zahájením přepravy řádně a včas uhradí celkovou cenu v souladu se Smlouvou o přepravě a těmito VOP.
2.9. Klient, který uzavírá Smlouvu o přepravě i ve prospěch třetích osob, odpovídá za splnění všech závazků ze Smlouvy o přepravě i za všechny ostatní cestující uvedené ve Smlouvě o přepravě, v těchto VOP, příp. ve Zvláštních podmínkách ke smlouvě přiložených.
3. Práva a povinnosti BoardOne
3.1. Na základě uzavřené Smlouvy o přepravě a zaplacené sjednané ceny se Společnost zavazuje zajistit přepravu Klienta do sjednaného cílového místa přepravy a příp. zpět řádně a včas a poskytnout mu i další služby spojené s přepravou v souladu se Smlouvou o přepravě.
3.2. Společnost, nebo Dopravce je oprávněna odmítnout přepravu Klienta, resp. vyloučit z přepravy Klienta, který jeví známky opilosti nebo požití toxických nebo omamných látek, Klienta, jehož tělesné znečištění nebo znečištění jeho oděvu odporuje obvyklým hygienickým zásadám nebo by mohlo způsobit znečištění cestujících nebo prostor vozidla.
3.3. BoardOne má právo zrušit přepravu nebo její část nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a případný následek není závislý na vůli, činnosti a postupu BoardOne a v důsledku neodvratitelné události, které nemohla zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze na ní rozumně požadovat.
3.4. Společnost není povinna Klienta dopředu informovat o konkrétním Dopravci, který Dopravní službu vykoná.
4. Práva a povinnost Klienta
4.1. Klient je oprávněn zejména:
4.1.1. požadovat poskytnutí přepravy a všech služeb, které jsou doplňkem přepravy, sjednaných a zaplacených v souladu se Smlouvou o přepravě;
4.1.2. reklamovat případné vady přepravy a poskytnutých služeb, které jsou doplňkem přepravy;
4.1.3. být seznámen se všemi případnými změnami v termínu, rozsahu, kvalitě a ceně přepravy i služeb, které jsou doplňkem přepravy.
4.1.4 vědět, jaký typ dopravního prostředku bude použit, jakého bude stáří a jaké bude kapacity. V případě změny dopravního prostředku je Společnost povinna Klienta informovat.
4.2. Klient je zejména povinen:
4.2.1. uvést osobní mobilní kontakt, na kterém bude v sjednanou dobou k přepravy k dispozici a poskytovat úplné a pravdivé údaje, jež jsou nejen podstatnou náležitostí smlouvy uzavírané s BoardOne ale i nezbytné pro řádné zajištění a poskytnutí služeb BoardOne vyplývající ze Smlouvy o přepravě,
4.2.2. uhradit sjednanou cenu přepravy a všech služeb, které jsou doplňkem přepravy dle podmínek Smlouvy o přepravě a těmito VOP, případně i Zvláštními podmínkami přiloženými ke Smlouvě o přepravě;
4.2.3. nastoupit ve stanoveném čase k přepravě, resp. se dostavit na stanovené místo odjezdu ve stanoveném čase a prokázat se řidiči, technickému doprovodu či jinému oprávněnému zástupci Dopravce příslušnou Smlouvou o přepravě v tištěné, či elektronické podobě;
4.2.4. mít u sebe všechny potřebné doklady (platný cestovní doklad, vízum, doklad o zdravotním pojištění apod.) požadované pro vstup do všech zemí tranzitu i země pobytu;
4.2.6. dodržovat pasové, celní, zdravotní a další předpisy země, do které cestuje, nebo projíždí. Veškeré náklady, které vzniknou nedodržením těchto předpisů, nese Klient. V případě, že Klientovi celní nebo policejní orgány nedovolí pokračovat v cestě, nemá nárok na vrácení ceny dle Smlouvy o přepravě a to ani její části či jinou náhradu;
4.2.7. řídit se pokyny pro účastníky přepravy, uposlechnout a řídit se pokyny řidiče nebo jiné osoby pověřené Dopravcem k zajištění bezpečné a klidné přepravy;
4.2.8. vzniklé závady bezodkladně oznámit řidiči či jiné osobě pověřené Dopravcem, nebo pokud nelze tímto způsobem, pak po ukončení přepravy písemně přímo Společnosti;
4.2.9. dodržovat další povinnosti, stanovené příslušnými právními předpisy;
4.2.10. zajistit doprovod a dohled zletilé osoby u osob mladších 15 let a úředně ověřený souhlas zákonných zástupců u osob mladších 15 let s doprovodem třetí osobou, obdobně zajistit doprovod a dohled osob, jejichž zdravotní stav to vyžaduje;
4.2.11. předložit úředně ověřený souhlas zákonných zástupců v případě, že klient starší 15 let a mladší 18 let hodlá uzavřít Smlouvu o přepravě;
4.2.12. dodržovat striktně nekuřácké prostředí po celou dobu přepravy v prostorách dopravního prostředku;
4.2.13. nepřevážet jakékoliv měkké či tvrdé drogy či jiné omamné či psychotropní látky, do vozidla nevnášet předměty, nápoje či potraviny, které mohou vzhledem ke svým vlastnostem snadno způsobit znečištění nebo poškození vozidla, přepravovaných osob či věcí;
4.2.14. během přepravy mít po celou dobu zapnutý bezpečnostní pás;
4.2.15. zdržet se jednání, kterým by mohlo dojít ke škodám na zdraví nebo majetku ostatních spolucestujících, třetích osob či Dopravce a uhradit případnou škodu, kterou způsobí;
4.2.16. Klient, který uzavřel Smlouvu o přepravě ve prospěch třetích osob, je dále povinen seznámit osoby, v jejichž prospěch smlouvu uzavřel se všemi podmínkami smlouvy, s těmito VOP, příp. Zvláštními podmínkami, jež jsou přiloženy ke smlouvě a dalšími informacemi, které obdržel, nebo na které je v těchto VOP odkazováno. Klient je dále povinen zabezpečit, aby osoby, v jejichž prospěch smlouvu uzavřel, plnili základní povinnosti Klientů, jejichž nositelem může být jen jednotlivý cestující.
4.3. Klient, který bez zavinění BoardOne nebo Dopravce nevyčerpá všechny sjednané služby, nemá právo na jejich náhradu.
5. Cena
5.1. Cena přepravy a ostatních s přepravou souvisejících služeb, které jsou doplňkem přepravy a která je stanovena v příslušné Smlouvě o přepravě, je stanovena jako smluvní.
5.2. Cena zahrnuje pouze služby, které jsou výslovně uvedeny ve Smlouvě o přepravě.
6. Platební podmínky
6.1. Cenu dle příslušné Smlouvy o přepravě je Klient povinen uhradit před zahájením přepravy.
6.4. Cena je v případě bezhotovostního převodu uhrazena dnem jejího připsání na účet Společnosti.
6.5. V případě prodlení s řádným zaplacením ceny podle ustanovení tohoto čl. 6 VOP se Klient zavazuje zaplatit BoardOne úrok z prodlení ve výši 1 % z dlužné částky za každý den prodlení. V případě nutnosti vymáhání pohledávek Společnosti za Klientem je Klient povinen Společnosti nahradit veškeré náklady s tím spojené, včetně nákladů právního zastoupení.
6.6. Klient je povinen uhradit Dopravní službu v plné výši předem na základě zálohové faktury vystavené Společností.
6.7. Pokud zálohová faktura nebude uhrazena v plné výši předem, má Společnost právo od Smlouvy okamžitě odstoupit.
6.8. Po dokončení přepravy vystaví Společnost konečnou fakturu a zašle ji Klientovi.
7. Přepravní podmínky
7.1. Dopravce se zavazuje zajistit Dopravní službu v souladu se zákonnými požadavky a s vozidlem, které splňuje všechny platné předpisy.
7.2. Dopravce se zavazuje, že přeprava bude zajištěna vozidlem, které bude splňovat veškeré zákonné požadavky v zemích EU a Švýcarska a bude mít následující vlastnosti:
7.2.1. vůz do 15 let stáří;
7.2.5. striktně nekuřácké prostředí.
7.3. Dopravce se zavazuje, že přeprava bude zajištěna kvalifikovaným řidičem či řidiči, kteří budou v dostatečném počtu pro vykonání přepravy vč. povinných přestávek v souladu s právními předpisy ČR i třetích zemí, kde bude přeprava realizována.
7.5. Pokud se Klient ani do 15 minut po plánovaném a Klientovi oznámeném čase odjezdu nedostaví na uvedené místo vyzvednutí/odjezdu, má BoardOne právo od Smlouvy odstoupit bez náhrady ceny.
7.6. V průběhu přepravy Dopravce, v souladu s právními předpisy zemí, kde je přeprava realizována, uskutečňuje povinné bezpečnostní přestávky (zpravidla 20 minut po každých 3–4 hodinách jízdy) pro řidiče a dále hygienické zastávky pro účastníky přepravy. Klient je povinen dodržovat předem ohlášenou délku takové přestávky.
7.9. Ve vozidle není dovoleno konzumovat omamné a psychotropní látky a s sebou donesené alkoholické nápoje. Cestující, který bude jevit známky opilosti nebo bude pod vlivem omamných látek, nebude k přepravě přijat, resp. může být kdykoliv z přepravy vyloučen.
7.10. V zavazadle přepravovaném mimo prostor pro cestující nesmí být přepravovány léky, peníze, šeky, platební karty, cenné papíry nebo ostatní cennosti, obchodní či jiné osobní dokumenty, pasy či jiné osobní identifikační doklady, klíče, mobilní telefony, šperky a předměty z drahých kovů, fotoaparáty, videokamery nebo jiné elektronické přístroje, umělecké a křehké předměty apod.
7.11. Zavazadlo, vyžaduje-li to jeho povaha, musí být baleno tak, aby jeho obsah byl chráněn před ztrátou nebo poškozením, aby nemohlo způsobit škodu osobám, poškodit vozidlo, jiná zařízení, jakož i ostatní zavazadla nebo jiné předměty.
7.12. Zavazadlem nebo obsahem zavazadla nesmějí být věci, které svými vlastnostmi mohou způsobit poškození vozidla, jakož i újmu na životě a zdraví osob nebo na jejich majetku a věci neskladné a dále zejména zbraně, věc výbušná, jedovatá, radioaktivní, těkavá nebo žíravá, věc, která může způsobit nákazu apod.
7.14. Přeprava zvířat není povolena. Ve vozidle lze přepravovat pouze vodící a asistenční psy (náležitě označené a s průkazem), doprovázející osobu s průkazem ZTP/P či cvičitele jen na vyžádání a po potvrzení Dopravcem. Tito cestující jsou pak povinni zajistit, že zvíře neznečistí nebo nepoškodí vozidlo či neohrozí ostatní cestující. Přeprava těchto zvířat je možná jen, pokud je to Smlouvou o přepravě ujednáno.
7.15. Dopravce ani Společnost nezajišťuje asistenční služby pro cestující s omezenou schopností pohybu a orientace. Vozidla Dopravce nejsou bezbariérová.
8. Odstoupení od smlouvy a odstupné
8.1. Klient má právo kdykoliv před zahájením přepravy odstoupit od Smlouvy o přepravě bez udání důvodu. Účinky odstoupení nastávají dnem doručení písemného oznámení Společnosti o odstoupení od smlouvy. Klient je pak v případě odstoupení od Smlouvy o přepravě povinen BoardOne uhradit následující odstupné podle počtu dnů před termínem zahájení přepravy, kdy bylo odstoupení doručeno BoardOne. Výše odstupného, pokud není ve smlouvě sjednáno jinak, je stanovena takto:
V případě, že Klient odstoupí od smlouvy
a) 50 a více dní před zahájením přepravy 0% z celkové ceny
b) 49-30 dní před zahájením přepravy výše odstupného činí 30% sjednané ceny
c) 29-14 dní před zahájením přepravy činí odstupné 70% sjednané ceny,
d) 13 a méně dní před zahájením přepravy činí odstupné 100% sjednané ceny
Tyto podmínky odstoupení jsou platné i pro Dopravce a Společnost Dopravci odstupné ve výše uvedené hodnotě z ceny sjednané mezi ním a Společností postoupí.
8.2. Toto odstupné je splatné ihned. Společnost má právo započítat odstupné proti již zaplacené ceně dle Smlouvy o přepravě ze strany Klienta a vrátit Klientovi zbytek peněz do 14 dnů od doručení odstoupení Společnosti.
8.3. Společnost má právo od Smlouvy o přepravě odstoupit v případě zrušení přepravy z objektivních důvodů nemajících původ na straně Společnosti. V takovém případě má Klient právo na vrácení 100% zaplacené ceny dle Smlouvy o přepravě. Tato částka bude Klientovi vrácena zpět bezhotovostním převodem na účet, ze kterého částku posílal nebo který Klient BoardOne bezodkladně určí, a to do 14 dní od odstoupení od Smlouvy o přepravě.
8.4. BoardOne má rovněž právo od Smlouvy o přepravě odstoupit v případě porušení povinností ze strany Klienta, stanovených ve smlouvě a těmito VOP. V případě takového porušení je Klient povinen zaplatit BoardOne odstupné ve výši stanovené v čl. 8.1. těchto VOP.
8.5. Účinky odstoupení ze strany BoardOne nastávají dnem doručení písemného oznámení Klientovi o odstoupení od smlouvy s uvedením konkrétního důvodu odstoupení.
8.6. V případě odstoupení BoardOne od Smlouvy o přepravě z důvodů porušení povinnosti Klienta po zahájení přepravy předá Klientovi toto odstoupení (oznámení o vyloučení z přepravy s uvedením konkrétního důvodu) řidič nebo jiná osoba pověřená BoardOne. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají předáním odstoupení Klientovi. Odstoupením zaniká povinnost BoardOne poskytovat Klientovi jakékoli služby dle Smlouvy o přepravě. Klientovi v takovém případě nevzniká nárok na vrácení zaplacené ceny ani její poměrné části, a Klient je povinen uhradit BoardOne náklady vzniklé v souvislosti s jeho přepravou zpět namísto odjezdu a případnou jí vzniklou újmu.
8.7. Nenastoupí-li Klient k odjezdu bez předchozího odstoupení od smlouvy nebo je vyloučen z přepravy z důvodu porušení povinnosti stanovené v čl. 4.2.3. a 4.2.4., nemá nárok na vrácení jím zaplacené ceny ani její poměrné části či jinou další náhradu.
8.8. Klient není oprávněn odstoupit od Smlouvy o přepravě v průběhu přepravy.
9. Reklamace
9.1. V případě vadně poskytnutých nebo neposkytnutých služeb, jež byly sjednány ve Smlouvě o přepravě, vzniká Klientovi právo na reklamaci. Reklamaci má právo Klient uplatnit na emailové adrese, ze které s ním BoardOne komunikovala.
9.2. Klient je povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu poté, co se o výskytu takové vady dozví, nejlépe již u řidiče Dopravce nebo jiného pověřeného zástupce Dopravce nebo BoardOne, přímo v místě poskytovaných služeb tak, aby mohla být sjednána náprava pokud možno během přepravy. Nevytkne-li Klient vadu přepravy bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu nepřizná, jestliže BoardOne namítne, že Klient neuplatnil své právo ani do šesti měsíců od skončení přepravy.
9.3. Klient je povinen poskytnout potřebnou součinnost při řešení reklamace.
9.4. Uplatnit reklamaci může Klient v jakékoliv formě s uvedením data, obsahu reklamace a požadovaného způsobu vyřízení reklamace. O přijetí reklamace vydá pověřený zástupce BoardOne písemné potvrzení o přijetí reklamace.
10. Odpovědnost za újmu
10.1. Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a případně následek není závislý na vůli, činnosti a postupu BoardOne nebo Dopravce (vyšší moc), nebo okolnosti, které jsou na straně Klienta, kvůli kterým Klient zcela nebo z části nevyužije sjednaných a zaplacených služeb, Klientovi nevzniká nárok na vrácení zaplacené ceny nebo na slevu z ceny.
10.2. BoardOne neodpovídá za újmu vzniklou Klientovi, kterou si Klient způsobil sám nebo ji způsobila třetí osoba, která není spojena s BoardOne. BoardOne dále neodpovídá za újmu na zdraví Klienta nebo za škodu na věcech přepravovaných společně s Klientem či věcech, jež měl Klient u sebe, jestliže újma/škoda nebyla způsobena okolnostmi, které mají původ v provozu, nebo jí nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze požadovat.
10.3. Klient je odpovědný za škody jím způsobené BoardOne nebo Dopravce na vozidle během přepravy ostatním spolucestujícím a jiným osobám.
10.4. BoardOne ani Dopravce nenese odpovědnost za škody vzniklé v důsledku odcizení věcí Klienta v přepravním prostoru vozidla pro cestující.
10.5. BoardOne ani Dopravce v případě odstoupení od smlouvy z důvodů na straně Klienta nebo vyšší moci nenese odpovědnost za individuální náklady Klienta a jeho spolucestujících nad rámec služeb zajištěných v rámci Smlouvy o přepravě od BoardOne (např. ubytování, pojištění, víza atd.).
10.6. Náhradu škody vzniklou z porušení závazku BoardOne vyplývající ze Smlouvy o přepravě není BoardOne povinna nahradit nad částku přesahující omezení v souladu s mezinárodními smlouvami kterými je ČR vázána. V autobusové dopravě se odpovědnost řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady Evropské unie č. 181/2011 o právech cestujících v autobusové a autokarové přepravě a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 ze dne 16.2.2011.
11. Zpracovávání osobních údajů
11.1. Za účelem uzavření Smlouvy o přepravě BoardOne se souhlasem Klienta zpracovává osobní údaje Klienta v rozsahu titul., jméno, příjmení, bydliště, telefon, elektronický kontakt pro elektronickou poštu, příp. jím uvedenou jinou kontaktní adresu. Poskytnutí uvedených údajů je dobrovolné. Důsledkem neposkytnutí nezbytných osobních údajů k tomuto účelu je neuzavření Smlouvy o přepravě. BoardOne je oprávněn jméno a telefon kontaktní osoby poskytnout Dopravci pro výkon Dopravní služby.
11.2. Za účelem nabízení služeb poskytovaných nebo zprostředkovaných je BoardOne oprávněna zpracovávat jméno, příjmení a adresu Klienta. Podrobnosti o elektronickém kontaktu pro elektronickou poštu Klienta je BoardOne dále oprávněna zpracovávat a shromažďovat i pro potřeby šíření obchodních sdělení dle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti.
11.3. Poskytnuté osobní údaje Klienta dle předchozích ustanovení mohou být zpřístupněny zaměstnancům BoardOne a pověřenému zpracovateli a dále v případě elektronického kontaktu pro elektronickou poštu Klienta těm, jež jsou oprávněni šířit jménem BoardOne obchodní sdělení BoardOne dle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti.
11.4. Uzavřením Smlouvy o přepravě ve prospěch třetích osob Klient potvrzuje, že je oprávněn k poskytnutí osobních údajů těchto osob a k poskytnutí souhlasu se zpracováním jejich osobních údajů, zpřístupněním a předáváním za účelem uzavření Smlouvy o přepravě a v rozsahu dle odst. 11.1. tohoto článku VOP a příp. i k vyjádření souhlasu či nesouhlasu se zpracováním a zpřístupněním jejich osobních údajů v rozsahu a za účelem dle odst. 11.2. tohoto článku VOP.
11.5. Uzavřením smlouvy ve prospěch třetích osob Klient potvrzuje, že je oprávněn k poskytnutí osobních údajů těchto osob a k poskytnutí souhlasu se zpracováním jejich osobních údajů, zpřístupněním a předáváním za účelem uzavření Smlouvy o zájezdu a v rozsahu dle odst. 1 tohoto článku VOP a příp. i k vyjádření souhlasu či nesouhlasu se zpracováním a zpřístupněním jejich osobních údajů v rozsahu a za účelem dle tohoto článku VOP.
11.6. Osobní údaje poskytnuté v rozsahu a k účelu podle odst. 11.1. tohoto článku VOP je oprávněn zpracovávat a shromažďovat BoardOne nebo jí pověřený zpracovatel po dobu 5 let od skončení přepravy a za účelem a v rozsahu podle odst. 11.2. tohoto článku VOP po dobu členství Klienta ve věrnostním systému BoardOne. Po uplynutí této lhůty a skončení členství Klienta ve věrnostním systému je BoardOne povinna osobní údaje zlikvidovat.
11.7. Osobní údaje Klienta zpracovávané v rozsahu a k účelu podle odst. 11.3. tohoto článku VOP BoardOne nebo jí pověřený zpracovatel nesmí dále zpracovávat, pokud s tím Klient vyslovil písemný nesouhlas.
11.8. Při zpracovávání osobních údajů Zákazníka je BoardOne povinna dbát, aby Zákazník neutrpěl újmu na svých právech, zejména právu na zachování lidské důstojnosti a dbát na ochranu před neoprávněným zasahováním do jeho soukromého a osobního života.
11.9. Zákazník má právo dle platných nařízení a předpisů:
a) právo na informace o zpracování osobních údajů (OÚ) b) právo na přístup subjektu k OÚ (právo získat od správce OÚ potvrzení o zpracování OÚ, právo získat kopii zpracovávaných OÚ)
c) právo na opravu
d) právo na výmaz („právo být zapomenut“)
e) právo na omezení zpracování
f) právo na přenositelnost údajů
g) právo vznést námitku
h) právo nebýt předmětem automatizovaného rozhodnutí.
11.10. V případě dotazů ohledně zpracování osobních údajů nebo žádosti o využití Vašich práv nás kontaktujte přímo emailem na info@boardone.io.
11.11. Nakládání s osobními údaji se řídí platnými právními předpisy, zejména Nařízením Evropského parlamentu a Rady č.2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.
12. Závěrečná ustanovení
12.1. BoardOne je oprávněn postoupit pohledávku za Klientem na třetí osobu bez Klientova souhlasu. Klient je oprávněn postoupit pohledávku za BoardOne ze Smlouvy o přepravě pouze na základě předchozího písemného souhlasu BoardOne.
12.2. Klient se ve smyslu § 1794 odst. 2 občanského zákoníku vzdává práva požadovat zrušení Smlouvy o přepravě a navrácení původního stavu z důvodu případného neúměrného zkrácení a zároveň prohlašuje, že plnění na základě Smlouvy o přepravě přijímá za tam dohodnutou cenu, přičemž Klient prohlašuje, že takovou cenu nepovažuje za hrubě nepoměrnou k poskytnutému protiplnění.
12.3. Klient na sebe ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku přebírá nebezpečí změny okolností pro případ, že by se po uzavření Smlouvy o přepravě změnily okolnosti do té míry, že se plnění podle Smlouvy o přepravě stane pro něj obtížnější.
12.4. Je-li Klient v prodlení s uhrazením jakéhokoli dluhu vůči BoardOne na základě Smlouvy o přepravě, vzniká BoardOne právo na další úroky z prodlení i v případě, že výše úroků činí již tolik, co jistina dluhu. Ustanovení § 1805 občanského zákoníku se nepoužije.
12.5. Veškeré změny a doplnění Smlouvy o přepravě vyžadují písemnou formu. Povinnost písemné formy se vyžaduje rovněž pro prominutí jakéhokoli dluhu vzniklého na základě nebo v souvislosti se Smlouvou o přepravě.
12.6. Obsah práv a povinností stran ze Smlouvy o přepravě se vykládá v prvé řadě vždy podle jazykového vyjádření jednotlivých ujednání Smlouvy o přepravě a těchto VOP. K úmyslu jednajícího lze přihlédnout, jen není-li v rozporu s jazykovým vyjádřením. Teprve v případě nejasností ohledně významu jazykového vyjádření jednotlivých ujednání se použijí ostatní zákonná pravidla pro určení obsahu práv a povinností stran. K tomu, co předcházelo nebo následovalo po uzavření Smlouvy o přepravě, se v takovém případě přihlíží, jen není-li to v rozporu s obsahem anebo smyslem a účelem Smlouvy o přepravě a těmito VOP. Smlouva o přepravě vyvolává jen právní následky, které jsou v ní vyjádřeny, jakož i právní následky plynoucí ze zákona.
12.7. K jakýmkoli dodatkům nebo odchylkám od návrhu Smlouvy o přepravě, které by učinil Klient, se nepřihlíží a Smlouva o přepravě je uzavřena pouze s obsahem uvedeným v návrhu, jak byl předložen BoardOne a těmito VOP, ledaže tyto dodatky nebo odchylky BoardOne přijme výslovně.
12.8. Po uzavření smlouvy není žádná ze stran oprávněna Smlouvu jednostranně měnit. Všechny změny musí být předem odsouhlaseny oběma stranami.
12.9. Pokud některé z ustanovení Smlouvy o přepravě či těchto VOP je nebo se stane neplatným, zdánlivým či neúčinným, neplatnost, zdánlivost či neúčinnost tohoto ustanovení nebude mít za následek neplatnost, zdánlivost nebo nevynutitelnost Smlouvy o přepravě jako celku ani jiných ustanovení Smlouvy o přepravě, pokud je takovéto neplatné, zdánlivé či neúčinné ustanovení oddělitelné od zbytku Smlouvy o přepravě. Strany se zavazují takovéto neplatné, zdánlivé či neúčinné ustanovení nahradit novým platným a účinným ustanovením, které svým obsahem bude co nejvěrněji odpovídat podstatě a smyslu původního ustanovení.
12.10. Práva a povinnosti stran, které neupravují tyto VOP, se řídí platnými právními předpisy České republiky.
Tyto VOP jsou účinné od 01.10.2024.